Nieuws vanuit het bestuur

Yes, we zijn weer los! Na een lange zomerstop wordt er inmiddels weer volop getraind en worden er weer wedstrijden gespeeld. Het is dan ook de hoogste tijd om weer even wat nieuws te delen vanuit het bestuur.

v.l.n.r. Ate Ritsma, Alex Jongedijk, Mark Kruisselbrink, Chris van Buiten, Dirk van der Woude, Geeske Wijmenga, Anja de Jong, Freddie Kooistra

Kaderbezetting
We gaan ook dit seizoen weer spelen met ongeveer 50 teams! Echt een prachtig stabiel aantal voetbalteams toch? Gelukkig zijn we er met ons allen weer in geslaagd om op vrijwel alle teams voldoende kader te verwelkomen, waardoor we iedereen weer met plezier kunnen laten spelen. Er zijn weliswaar nog wat vacatures, maar over het geheel is het weer goed gevuld.  

Aanpassing “busjesregeling”
Met ingang van het seizoen 2023/2024 is de busjesregeling niet meer van toepassing.

Speel je met je team een uitwedstrijd waarvoor je meer dan 75 km enkele reis moeten rijden (op basis van ANWB Routeplanner), dan kun je de extra gereden kilometers (de eerste 75 km zijn als voorheen voor eigen rekening) declareren en wordt er € 0,21 per kilometer vergoed. Dit geldt overigens voor maximaal 5 auto’s per keer.

Op de website vind je het declaratieformulier. De leider/trainer vult het formulier in en dient deze in bij de penningmeester@fcburgum.nl. Het totaalbedrag wordt vergoed aan de leider/trainer die vervolgens voor de juiste verdeling onder de rijders zorgt.

Klik hier om het declaratieformulier te downloaden...

Bestuursdienst en -bereikbaarheid
“Vele handen maken licht werk” is een bekend spreekwoord. Juist vanuit dit spreekwoord willen wij als bestuur een dringend beroep doen op iedereen die FC Burgum een warm hart toedraagt. Wij zijn FC Burgum en wij staan voor:

  • Hart voor de club
  • Hart voor de sport
  • Hart voor de omgeving

Deze drie kernwaarden zijn ons fundament!

Het bestuur kent een zogenaamde bestuursdienst. Dit is vanuit historie zo georganiseerd. Bij wedstrijden van heren 1 is het namelijk gebruikelijk dat het bestuur van de tegenpartij wordt ontvangen door het bestuur van FC Burgum. Ook ontvangst van de scheidsrechter bij deze wedstrijden en het opruimen van velden en afsluiten van kleedkamers hoorde hierbij. Doordat wij (gelukkig) een relatief jong bestuur kennen en de beschikbaarheid in de weekenden beperkt is, hebben we besloten de bestuursdienst anders te organiseren.

Bereikbaarheid
Wij hebben per direct een bereikbaarheidsdienst ingesteld, waardoor per toerbeurt iemand van het bestuur telefonisch bereikbaar is, in geval van calamiteiten. Dat houdt in dat het dienstdoende bestuurslid telefonisch bereikbaar is en indien nodig op de club kan komen. De lijst met nummers en wie dienst heeft, hangt in de commissiekamer.

Invulling clubvertegenwoordiging
Om tijdens wedstrijden van heren 1 de club te vertegenwoordigen is een schema van kracht waarbij het bestuur geassisteerd wordt door enkele andere vrijwilligers. Dit haalt de druk bij bestuursleden weg en worden de lasten wat meer verdeeld. De clubvertegenwoordiging is zo geborgd.

Ontvangst scheidsrechters en opruimen na wedstrijden
Tot voor kort was het vanzelfsprekend dat scheidsrechters werden ontvangen door dienstdoende bestuursleden. Daarnaast stonden de wedstrijdvelden gewoon klaar en werden deze opgeruimd door vrijwilligers van de club. Gelukkig gebeurt dit (grotendeels) nog steeds. Onze vrijwilligers van met name de Vrijdag Ochtend Ploeg (VOP) zorgen er wekelijks voor dat alle velden er op zaterdag en op zondag perfect bij liggen, zodat wij onze wedstrijden kunnen spelen. Het opruimen na de wedstrijden zal nu anders moeten.

Wij vertrouwen erop dat de thuisspelende teams voortaan zelf voor ontvangst van hun scheidsrechters zorgen en dat de teams die de laatste wedstrijd op het betreffende wedstrijdveld spelen ook alles zelf opruimen.

Met elkaar vormen we de vereniging, delen we de kernwaarden en verdelen we zo ook de lasten en de lusten met elkaar.

Wanneer er naar aanleiding hiervan nog vragen en/of opmerkingen zijn dan willen wij jullie graag aanvullende toelichting geven. We vertrouwen op jullie medewerking en zo samen “Hart voor de club” blijven houden.

Aankondiging Algemene (najaars) Ledenvergadering
Op vrijdag 17 november houden we de Algemene (najaars) Ledenvergadering. Zet deze datum alvast in je agenda, zodat je deze vergadering niet hoeft te missen. De uitnodiging volgt tegen die tijd nog op de website en onze socials.

Ledentevredenheidsonderzoek
In het beleidsplan “Grut, grutter grutsk” hebben we de doelstelling staan dat de ledentevredenheid binnen FC Burgum minimaal een 8 moet zijn. Omdat we (nog) niet weten hoe de ledentevredenheid nu is, hebben we (zoals eerder gemeld), drie leden bereid gevonden een ledentevredenheidsonderzoek in te richten en uit te voeren. Dit zijn Harmen Vlietstra, Roeland Rusticus (beiden spelers van heren 1) en Willem Vlietstra (teammanager heren 1). In de maand oktober wordt er een enquête gehouden om de huidige tevredenheid te meten. We roepen jullie dan ook op voorhand op om hieraan mee te doen, zodat de response ook daadwerkelijk representatief is. Bovendien kun je ook nog een prijs winnen!

Tot slot
Mochten er naar aanleiding van deze update, of anderszins vragen en/of opmerkingen zijn, dan horen wij dit graag van jullie.

 

Vriendelijke groeten,

Het bestuur

Sonac
Tiltrans
Expert Meijer
Jumbo Burgum
C. van den Adel
Apuls